קורונה בישראל

לראשונה: ישראל עברה את ארה"ב במספר המתים היומי מקורונה

772 חולים קשים מקרב 1,527 המאושפזים כעת בבתי החולים | יותר משליש מכלל המתים מקורונה נפטרו במהלך ספטמבר | מספר שיא של מאומתים לנגיף גם בצה"ל

חיילי צה"ל במגיפת הקורונה. צילום: נתי שוחט / פלאש 90

לפי הדו"ח היומי של מרכז המידע הלאומי למאבק בקורונה שפרסם הבוקר (ג') אמ"ן, מספר המתים היומי מקורונה בישראל ביחס לגודל האוכלוסיה גבוה עתה יותר ממניין המתים בארה"ב, לראשונה מאז פרוץ המגיפה.

הדו"ח השווה בין נתוני התחלואה בישראל לבין ארה"ב, איטליה, אוסטריה, דרום קוריאה, בריטניה וצרפת. מהנתונים עלה (נכון לנתוני התמותה והתחלואה התקפים לאמש עד חצות) כי שיעור המתים והחולים בישראל למיליון בני אדם הוא הגבוה ביותר מקרב המדינות הללו וכך גם שיעור הבדיקות שסיפקו תוצאות חיוביות לנגיף.

נתוני משרד הבריאות מעודכנים עתה רק לאמש (ב', שעה 22:30) ועד כתיבת דיווח זה לא נמסרו עדכונים להיום. במצב קשה נמצאים לפי הדו"ח מאמש 772 מקרב 1,527 המאושפזים בבתי החולים כיום – שיא יומי חדש מתחילת המגיפה. עד כה חלו בישראל  233,265.

עקב יום הכיפורים נעשו פחות בדיקות-דיגום לעומת ימים רגילים בשבועות האחרונים – רק 25,205 בערב יום הכיפורים ו-7,285 מחצות יום א' ועד מועד הדיווח, שהוא כאמור חלקי. שלשום היו 3,426 נדבקים חדשים ואתמול, אף זאת לפי דיווח לא מלא לכל היממה, עוד 972.

שיעור התוצאות החיוביות של הבדיקות עמד על 14.3%. כיום במצב פעיל נמצאים בישראל 66,566 חולים, 209 מונשמים ו-290 במצב בינוני.

עד כה נפטרו 1,507 כאשר 561 מהם נפטרו במהלך ספטמבר, כלומר יותר משליש מכלל המתים מקורונה בישראל. מיום ראשון בערב ועד אמש לפני חצות מתו 41 חולים.

מקרב עובדי בצוותי החולים שבבידוד נרשמה ירידה לעומת נתונים אלה לפני החג : 4,228, מהם 500 רופאים ורופאות ו-1,042 אחיות ואחים. בשיא יומי זה מחזיק בית החולים העמק עם 151 מבודדים ובמקום השני "איכילוב" עם 140 עובדים בבידוד.

בתי חולים נוספים נערכים לפתיחת מחלקות קורונה נוספות, ביניהם ברזילי – מחלקה רביעית לאחר ששלוש התמלאו במהלך יום הכיפורים ובמהלך מהיר הוכשרה שם מחלקה חדשה על ידי סגירת פנימית והפיכתה למחלקה ייעודית לקורונה. מנהל בית החולים בנהרייה פרופ' סעד ברהום מסר כי יש כוונה להפסיק  את כלל הניתוחים האלקטיביים והוא מעריך ש"תהיה זליגת חולים לאזור חיפה ומרכז הארץ".

כמו כן דווח הבוקר כי 1,190 חיילים נמצאו מאומתי קורונה – שיא בצה"ל מפרוץ המגיפה ולכן הורה הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי על איסור יציאות חיילים מהבסיסים למשך חודש וכל יציאה, במקרה חריג, תחייב אישור של אלוף.

לצד זאת מדווח הבוקר על עשרות חרדים, בעיקר חסידי ויז'ניץ, שתועדו מתגודדים בבני ברק בצפיפות וללא מסיכות ממתינים לאוטובוסים. הם שהו בכל החג בבית המדרש שלהם. למרות מאמצי משרד הבריאות, אנשי חסידות זאת "מצפצפים" על ההנחיות, מכחישים את קיומה של המגיפה וממשיכים בשגרת חייהם שמתנהלת בצפיפות ובהתקהלויות המוניות. התנהגות זאת צפויה לחזור על עצמה במהלך סוכות וביתר עוצמה בשמחת תורה. בישובים חרדיים רבים מתלוננים תושבים על אי אכיפה אפקטיבית ועל היעדרותה של המשטרה.

בתוך כך דווח הבוקר כי יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, אסתר אדמון, התריעה כי עקב מחסור חמור בכוח אדם יש לצפות שבדיקות לאיתור שפעת, ספירת דם, בדיקות לגילוי קרישת דם שנעשות בבתי חולים, בדיקות לזיהוי זיהומים נרכשים במוסדות הרפואיים וגם נטילת משטחי גרון – בדיקות בהיקף שכיחות גבוה במיוחד בתקופת החורף - לא יבוצעו או שיהיה איחור בקבלת התוצאות שלהן על כל המשמעות שיש לכך, לרבות לשחרור מאושפזים מבתי חולים.

נושאים קשורים:  קורונה,  מגיפת הקורונה,  צה"ל,  תחלואה ותמותה,  חדשות
תגובות