COVID-19 עולמי

ארגון הבריאות העולמי: "המגיפה הבאה תהיה חמורה יותר מהנוכחית"

בכירי ה-WHO מסכמים את שנת הקורונה הראשונה: הנגיף עשוי להיות אנדמי, הוא ימשיך לעבור מוטציות ככל שיתרבה בתאים אנושיים ויחזור ויתפשט - על כל המדינות החברות בארגון הבריאות העולמי לפעול ביחד"

התפשטות הקורונה בעולם. צילום אילוסטרציה

בכירי ה-WHO מעריכים כי "המגיפה הבאה עלולה להיות חמורה בהרבה מזו הנוכחית" וכן ש"מגיפת הקורונה היא אמנם חמורה מאוד, אך איננה בהכרח הגדולה ביותר שתכה בעולם בעתיד". להערכתם, נגיף הקורונה עשוי להיות אנדמי ולפיכך יהיה על העולם ללמוד לחיות עימו. הערכות אלו ניתנו בתדרוך לתקשורת הבינלאומית שנועד לסכם את "שנת הקורונה" הראשונה, שאותו קיים ארגון הבריאות העולמי אמש (ג').

בדיווח ב"גרדיאן" הלונדוני צוטטו ראשי הארגון. פרופ' דייויד היימן, יו"ר צוות הייעוץ האסטרטגי של ה-WHO בתחום הטיפול במחלות מידבקות, אמר: "גורלו של נגיף הקורונה הוא להפוך לאנדמי, למחלה המופיעה תכופות בקבוצות אוכלוסיה מסוימות או באזורים מסוימים על פני הגלובוס, וזאת למרות שתרכיבי החיסון נגד הנגיף החלו כבר להינתן במדינות שונות.

"העולם קיווה שתיווצר חסינות עדר ואיכשהו ההדבקה תפחת אם מספיק אנשים יחוסנו, אבל לא כולם", הוסיף ד"ר היימן, אפידמיולוג בבית הספר לרפואה טרופית והיגיינה בלונדון. "אלא שרעיון חסינות העדר, ככל הנראה, לא מובן היטב לציבור הרחב. נראה כי גורלו של הנגיף SARS-COV-2 הוא להפוך בהדרגה לאנדמי, כפי שקרה לארבעה נגיפי הקורונה האנושיים האחרים שקדמו להופעתו. הוא ימשיך לעבור מוטציות ככל שיתרבה בתאים אנושיים, במיוחד באזורי עולם מסוימים, ומהם יחזור ויתפשט. למזלנו, יש כבר כלים רפואיים כדי להציל חיי אדם מהמחלה ובצירוף מדיניות בריאות ציבורית טובה, נוכל ללמוד לחיות עם ה-covid-19".

הוסיף להערכה זאת גם ד"ר מייק ראיין (Ryan), ראש תכניות החירום ב-WHO: "התרחיש הסביר הוא שהנגיף ייהפך לעוד נגיף אנדמי. הוא לא ייכחד בעתיד הנראה לעין, יישאר בגדר איום מסוים, אבל ברמה נמוכה יותר מכפי שבאה לידי ביטוי בהתפרצות המהירה שלו השנה וכל זאת נוכח תכנית חיסון גלובלית ואפקטיבית. קיומו של חיסון, גם יעיל ביותר, איננו מבטיח חיסול או מיגור מחלה מידבקת. זה עדיין רף גבוה מאוד לעבור".

עוד אמר ד"ר ראיין כי "אנחנו לומדים עכשיו להשתפר במדע, בלוגיסטיקה, בהכשרה ובפיקוח וכן איך לתקשר טוב יותר. אבל כוכב הלכת שלנו שברירי. אנחנו חיים בחברה גלובלית מורכבת מאוד. האיומים עליה יימשכו. אם יש לקח אחד שצריך לקחת מהמגיפה שהשתוללה השנה, עם כל הטרגדיה והאובדן, הוא שעל כל המדינות החברות בארגון הבריאות העולמי לפעול ביחד".

המדענית הראשית של הארגון, ד"ר סומיה סוומינתן, אמרה: "תרכיב החיסון לא יבטל את הצורך בצעדי זהירות כמו ריחוק חברתי. התפקיד הראשון שלו הוא למנוע מחלה סימפטומטית, תחלואה קשה ומוות. אבל לא ברור עדיין אם תרכיב החיסון ימנע הידבקויות".

מזכ"ל ה-WHO, ד"ר טדרוס גברייסוס, הזהיר: "השנה הקרובה תביא עימה אתגרים חדשים שעימם יצטרכו מערכות בריאות בעולם להתמודד, ביניהם הופעת זנים חדשים של הנגיף – כאלה שעברו מוטציות - ותשישות הציבור מהמאבק בהשלכות המגיפה".

נושאים קשורים:  19-COVID,  WHO,  ארגון הבריאות העולמי,  חיסון לקורונה,  מוטציה,  חסינות עדר,  מגיפה,  אנדמיה,  חדשות,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
30.12.2020, 19:27

למה 186,000? .... 229,000 זה המספר

30.12.2020, 20:20

אולי האתגר העולמי הוא להתמודד נכון יותר עם הפחדים ועם הקמפיינים חסרי הפרופורציה ולזכור שתרופות עודפות וטעויות רפואיות הרגו ויהרגו הרבה יותר משהרגה ותהרוג הקורונה?

אנונימי/ת
30.12.2020, 23:43

זה גם הארון שאמר שלא יהיה אף פעם חיסון, ואם כן אז בטח לא ב2020.... הם אוהבים לדכא ולהפחיד, כנראה חושבים שזה ישרת את המאבק שלהם, אבל הם לא מבינים שצריך לתת לאנשים תקווה כדי שימשיכו להילחם.

אנונימי/ת
31.12.2020, 04:51

I wonder when the media will give up and stop counting cases...
Or what would have happened if they start counting influenza cases...