חדשות

רוטשטיין על הכוונת: דליה איציק מונתה ליו"ר דירקטוריון הדסה

האוצר התנגד אך בארגון נשות הדסה התעקשו על מינויה של דליה איציק ליו"ר דירקטוריון הדסה, שצפויה להדיח את המנכ"ל פרופ' זאב רוטשטיין

דליה איציק, יו"ר דירקטוריון הדסה צילום: מיכל פתאל/ פלאש 90

דירקטוריון המרכז הרפואי הדסה מינה בסוף השבוע ולפני חג הפסח את דליה איציק ליו"ר הדירקטוריון, כפי שדרש ארגון נשות הדסה. המינוי הוא למרות התנגדות משרד האוצר הטוען שבית החולים נמצא עדיין בתקופת מעבר - תוקף הסכם ההבראה הנוכחי אכן פקע, אבל עדיין לא נחתם הסכם חדש.

בדיווח של רוני לינדר ב"דה מרקר"  גם נמסר כי "לפי ההערכות במרכז הרפואי הדסה, מטרת ארגון נשות הדסה, שהתעקשו על המינוי, היא הדחת המנכ"ל הנוכחי פרופ' זאב רוטשטיין, המסוכסך עם הארגון בשנים האחרונות".

עוד נמסר כי לפי הסכם ההבראה, נדרשת התייעצות עם נציגי המדינה (האוצר) לפני מינוי יו"ר. משמעותה למעשה: זכות וטו למדינה. בהסכם נכללו גם תנאי סף לתפקיד היו"ר ובהם ניסיון ניהולי בכיר של עשור לפחות, שלוש שנים כמנכ"ל או כיו"ר גוף בעל מחזור כספי שנתי של חצי מיליארד שקל. האוצר טוען שדליה איציק לא עומדת בתנאי הסף הללו, בעוד ארגון נשות הדסה טוען שיש לה ניסיון כשרה בממשלה.

כן דווח שכבר בדצמבר 2019 הודיע ארגון נשות הדסה שבכוונתו לפטר את פרופ' רוטשטיין בגלל יחסים מעורערים עימו אבל משרדי הבריאות והאוצר מנעו זאת. כאשר נודע על כוונת נשות הדסה למנות את דליה איציק ליו"ר דירקטוריון הגיב פרופ' רוטשטיין: "זה נשמע כל כך הזוי שאין לי מה להגיד. כאילו שמישהו מתבדח. יו"ר ועד מנהל של מערך רפואי בסך 3 מיליארד שקל ו-5,000 עובדים צריך מינימום מסוים של הבנה עסקית וידע בכלכלת בריאות, השכלה וניסיון של אנשי עסקים, בעיקר בתקופת הקורונה וחודש וחצי לפני סיום הסכם ההבראה".

ארגון נשות הדסה מסר: "אנו מברכים על בחירת  דליה איציק ליו"ר דירקטוריון בית החולים. איציק פועלת בהתנדבות כבר שנים רבות ומגייסת תרומות לשם פיתוח וקידום בית החולים. בניגוד להערכות גורמים עלומים, מטרת מינויה אחת: הבראת בית החולים והובלתו למצוינות ולהישגים פורצי דרך".

נושאים קשורים:  דליה איציק,  פרופ' זאב רוטשטיין,  "נשות הדסה",  מינוי,  חדשות
תגובות