מחקרים-Covid-19

זיהום SARS-CoV-2 ועומס ויראלי קשורים במיקרוביום של דרכי הנשימה העליונות

נמצא כי המיקרוביום בדרכי הנשימה העליונות בקרב חולים בקורונה ובקרב מי שהעומס הנגיפי אצלו גבוה, שונה לעומת המיקרוביום במטופלים ללא קורונה

נגיף הקורונה. אילוסטרציה

לא קיים מידע רב על הקשר בין זיהום SARS-CoV-2, הוירוס הנשימתי האחראי למגיפת הקורונה (COVID-19) והמיקרוביום של מערכת הנשימה העליונה.

במחקר שהתפרסם בכתב העת The Journal of Allergy and Clinical Immunology החוקרים השוו את המיקרוביום של מטופלים מבוגרים נגועים ב-SARS-CoV-2 לעומת מטופלים מבוגרים לא נגועים. זאת על מנת לבחון את האסוציאציה של עומס ויראלי של SARS-CoV-2 עם המיקרוביום של מערכת הנשימה העליונה במהלך COVID-19.

החוקרים אפיינו במחקר את המיקרוביום של מערכת הנשימה העליונה באמצעות ריצוף ריבוזומלי (באמצעות תת יחידה 16s) ב-59 מבוגרים (38 חולים מאומתים, סימפטומים עם תסמינים קלים עד בינוניים של COVID-19 ו-21 מבוגרים אסימפטומטיים לא נגועים ששימשו כבקרה). בקרב המטופלים הנגועים ב-SARS-CoV-2, נמדד העומס הויראלי באמצעות שימוש בבדיקת RT-PCR. החוקרים בדקו את האסוציאציה של סטטוס זיהום ב SARS-CoV-2- עם  העומס הויראלי, גיוון אלפא, גיוון בטא והמגוון החיידקי במיקרוביום של מערכת הנשימה. המודלים העיקריים שבהם נעשה שימוש במחקר היו מתוקננים לגיל ולמין.

במחקר נמצא שאינדקס החיידקים שנצפו בפרטים הנגועים בSARS-CoV-2- היה גבוה באופן משמעותי לעומת הפרטים הלא נגועים (מקדם בטא של הרגרסיה הליניארית=7.53, רווח-בר-סמך של 95%, 0.17-14.89, p=0.045). בבחינת המגוון הדיפרנציאלי, 9 וריאנטים היו שונים באופן משמעותי בין שתי הקבוצות - פפטוניפילוס לקרימליס, קמפילובקטר הומניס, פרבוטלה 9 קופרי ואנטרוקוקוס לא מסווג היו נפוצים יותר בקרב הנגועים ב-SARS-CoV-2 ובאלה עם העומס הנגיפי הגבוה לעומת בלא נגועים. לעומת זאת רצפי קורינבקטריאום לא מסווג, סטפילוקוקוס המוליטיקוס, פרבוטלה דיסינס וקורינובקטריאוםלא מסווג היו נפוצים יותר במשתתפים הלא נגועים ובקרב אלה עם העומס הנגיפי הנמוך במהלך COVID-19.

לסיכום, נראה כי קיימת אסוציאציה בין SARS-CoV-2 לבין מיקרוביום של דרכי הנשימה העליונות במבוגרים. מחקרים עתידיים דרושים על מנת לבחון כיצד זיהומים ויראליים יכולים להשפיע על מהלך קליני, חומרת מחלה והחלמה מ-COVID-19.

מקור: 

Rosas-Salazar C, Kimura KS, Shilts MH, Strickland BA, Freeman MH, Wessinger BC, et al. SARS-CoV-2 infection and viral load are associated with the upper respiratory tract microbiome. J Allergy Clin Immunol [Internet]. 2021 Apr;147(4):1226-1233.e2.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  מיקרוביום,  עומס נגיפי,  מחקרים
תגובות