חדשות

אסותא-אשדוד: ניתוח לתינוק הסובל ממקרה נדיר של סינדרום pros

בשל נדירותו של המקרה, צוות המנתחים התייעץ עם רופאים בכירים בארץ ובעולם לתכנון מדוקדק של הניתוח שבמהלכו הוקטנה כף רגלו של התינוק

כף רגלו השמאלית של התינוק גדולה משמעותית באופן חסר פרופורציה בהשוואה לרגל ימין. צילום: דוברות "אסותא-אשדוד"

לפני כשנה נולד בבית החולים אסותא אשדוד תינוק לאחר מהלך הריון תקין שכלל את כלל הבדיקות והסקירות הנדרשות. לאחר לידתו נמצא כי כף רגלו השמאלית גדולה משמעותית ובאופן חסר פרופורציה בהשוואה לרגל ימין. לאחר התייעצות עם רופאים בכירים ממספר בתי חולים, נעשתה האבחנה של תסמונת pros.

על פי הספרות הרפואית, השכיחות של התסמונת הינה אחד למיליון, כאשר הגן שנמצא בבדיקה במקרה זה אף נדיר הרבה יותר. לאחר שקילת דרכי טיפול שונות, הוחלט בעצה אחת עם ההורים על התערבות כירורגית שמטרתה הקטנת כף הרגל למצב תקין ככל הניתן ולהביא את תפקודה למצב האופטימלי המתאפשר.

המשפחה החליטה לעבור את הניתוח בבית החולים אסותא אשדוד והניתוח בוצע ביחידת אורתופדית ילדים בניהולו של ד"ר רון למדן, יחד עם מנהלי יחידת כף היד של בית החולים, ד"ר אורי פרקש וד"ר יניב נור. בשל נדירותו של הניתוח, הצוות המנתח התייעץ עם רופאים בכירים בארץ ובעולם לתכנון מדוקדק של הניתוח על בסיס מראה כף הרגל, הצילומים בדיקת MRI ובדיקות נוספות.

בתחילת השבוע שעבר (א') בוצע הניתוח שארך מספר שעות ובמהלכו הוקטנה כף הרגל למימדים שיאפשרו הליכה תקינה ככל הניתן. הניתוח עבר בהצלחה והתינוק התאושש יפה ושוחרר לביתו.

ד"ר למדן מסר: "מדובר במקרה נדיר ביותר ולצערנו במקרים דומים, לעתים הפתרון הניתן למטופל הינו קטיעה של החלק הפגוע. לשמחתי, המשפחה אשר חקרה את הנושא לעומק ומעורבת בהחלטות ובטיפול, בחרה בגישה של שימור כף הרגל והקטנתה באופן כירורגי. אמנם צפויה עוד כברת דרך ארוכה וניתוחים נוספים, אך בהחלט ניתן להביט קדימה בסיפוק ובתקווה שהילד יוכל ללכת ולרוץ כמו כל הילדים".

נושאים קשורים:  סינדרום pros,  מקרה נדיר,  אסותא אשדוד,  ד"ר אורי פרקש,  ד"ר יניב נור,  ד"ר רון למדן.,  חדשות
תגובות