מחקרים

דפגליפלוזין (פורסיגה) יעילה בחולי אי ספיקת לב ללא תלות במקטע פליטה

ממצאי מחקר ה-DELIVER מראים כי דפגליפלוזין מפחיתה תוצא משולב של תמותה קרדיווסקולרית והפחתת החמרות בחולי HFpEF ו-HFmrEF

אי ספיקת לב, דיאגנוזה (אילוסטרציה)

ממצאים ממחקר הפאזה 3, DELIVER, מראים כי דפגליפלוזין (פורסיגה) של חברת אסטרה-זנקה מובילים להפחתה מובהקת ומשמעותית קלינית בתוצא משולב הכולל תמותה קרדיווסקולרית או החמרת אי ספיקת לב בחולים עם אי ספיקת לב עם מקטע פליטה של חדר שמאל הגדול מ-40% (ירוד מעט (mildly reduced) ושמור).

אי ספיקת לב היא מחלה כרונית המחמירה עם הזמן. המחלה משפיעה על 64 מיליון אנשים ברחבי העולם וקשורה בתחלואה ותמותה משמעותית. ישנן מספר קטגוריות עיקריות של אי ספיקת לב המחולקות לפי מקטע הפליטה של חדר שמאל. מקטע פליטה הינו אחוז הדם היוצא מחדר שמאל בכל פעימה. אי ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד מוגדרת כמקטע פליטה הקטן מ-40%, אי ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד מעט מוגדרת כמקטע פליטה בין 40-50% ואי ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור מוגדרת כמקטע פליטה מוגדרת כמקטע פליטה של מעל 50%. כחצי מהחולים עם אי ספיקת לב מאובחנים עם מקטע פליטה ירוד מעט או שמור. בעבר, דפגליפלוזין אושרה לטיפול בסוכרת סוג 2, אי ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד ומחלת כליות כרונית.

עד לאחרונה לא היו כל אפשרויות טיפול לחולים עם אי ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור. סגן נשיא חברת אסטרה-זנקה, מר מנה פנגלוס מסר: "התוצאות המרשימות ממחקר ה-DELIVER בשילוב עם ממצאי מחקר ה-DAPA-HF מראות כי דפגליפלוזין יעילה בטיפול באי ספיקת לב ללא תלות במקטע הפליטה. ממצאים אלה מתווספים לממצאים ממחקרים קודמים המראים כי דפגליפלוזין הינה בעלת השפעה כלייתית מגינה בחולים עם סוכרת, מחלת כליות כרונית ואי ספיקת לב".

פרופילי הבטיחות והסבילות של דגפליפלוזין במחקר ה-DELIVER היו דומים לאלו שהודגמו במחקרים קודמים. הממצאים המלאים ממחקר ה-DELIVER יוצגו בקרוב בכנסים רפואיים ואישור רגולטורי לתרופה יתקבל בחודשים הקרובים.

מקור:

Farxiga met primary endpoint in DELIVER Phase III trial, reducing risk of cardiovascular death or worsening heart failure in patients with preserved ejection fraction

נושאים קשורים:  דפגליפלוזין,  אי ספיקת לב,  מקטע פליטה שמור,  מחקרים