מחקרים

טיפול משולש עם BGFF (טריקסאו) מוריד תמותה בחולי COPD

חולי COPD שטופלו עם משאף בודזוניד/ גליקופירולט/ פורמוטרול הראו שיפור בתסמיני המחלה, וחוו ירידה בשיעור התמותה בהשוואה לטיפול כפול עם מרחיבי סמפונות

רק 37% מהחולים עברו קודם האשפוז את בדיקת הספירומטריה (תפקודי ריאה) ההכרחית לאבחון המחלה. צילום: אילוסטרציה

במחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת 'Annals of Pharmacotherapy', מטרת החוקרים הייתה לסקור את המחקרים הקיימים העוסקים בטיפול משולש עם בודזוניד/ גליקופירולט/ פורמוטרול (BGFF: budesonide/ glcopyrrolate/ formoterol) (טריקסאו) במינון קבוע (FDC: fixed-dose combination) הניתן במשאף של מנות מדודות (MDI: metered dose inhaler) למטופלים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), ובהתאם לכך להציע תובנות לניהול הקליני של הטיפול.

החוקרם השתמשו ב-PubMed על מנת לערוך את הסקירה הספרותית בתקופה בין 1946 ועד ל-30 ביוני 2021 וכללו מחקרים קליניים שנעשו על חולי COPD, וכן מחקרים פרמקוקינטיים או פרמקודינמיים.

בסך הכל נכללו במטה-אנליזה 19 מחקרים. הטיפול עם BGFF הניתן ב- MDI הפחית את הסיכון להתלקחויות, ללא קשר להיסטוריית ההתלקחויות, בהשוואה למרחיבי סמפונות כפולים או סטרואידים בשאיפה/ בטא-אגוניסטים ארוכי טווח. תחת הטיפול עם BGFF נצפתה ירידה בשימוש עם משאפי הצלה (rescue inhaler), והתוצאים בדיווח המטופלים מבחינת תסמינים ורווחת המטופל השתפרו תחת הטיפול המשולש. כמו כן, שיעור התמותה ירד תחת טיפול עם BGFF MDI במינון גבוה, בהשוואה לטיפול כפול עם מרחיבי סמפונות. דיספוניה וקנדידיאזיס היו שכיחים יותר עם BGFF MDI בהשוואה עם מרחיבי סמפונות כפולים, וכך גם דלקות הריאה.

הטיפול עם בודזוניד/ גליקופירולט /פורמוטרול במשאף של מנות מדודות הוא הטיפול המשולש במינון קבוע השני שאושר ל-COPD.י BGFF MDI נמצא כמשפר תוצאים חשובים בקרב מטופלים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית, כולל הסיכון להתלקחויות. הטכנולוגיה הייחודית של תרחיף משולב מאפשרת מתן של שלושה חומרים פעילים במשאף אחד, וכך מספקת יתרון פוטנציאלי במניעת מחסומים הקשורים לדבקות לטיפול או לטכניקת השימוש. היתרון הללו צריכים להישקל בהשוואה עם הסיכון המוגבר לדלקות ריאה.

לסיכום, הממצאים העולים ממחקרים בפאזה 3 תומכים ביעילות ובבטיחות של הטיפול המשולש ל-COPD. יש צורך במחקרים עתידיים על מנת לאשר את התועלת הפוטנציאלית בתמותה, וכן את תפקידו של הטיפול המשולש בחולים ללא היסטוריה של התלקחויות.

מקור:

Nigro SC, Sobieraj DM. Budesonide/Glycopyrrolate/Formoterol Fumarate Co-suspension Metered Dose Inhaler: A Triple Therapy for the Treatment of Chronic Obstructive Pulmonary Disease. Ann Pharmacother [Internet] 2022, 56(5):582–91

נושאים קשורים:  מחקרים,  COPD,  משאפים,  מרחיבי סימפונות
תגובות