חדשות

סטודנטים בטכניון פיתחו מיטה חכמה למניעת נפילות מאושפזים

בסיוע צוות המחלקה הנוירוכירורגית ברמב"ם פותחה מערכת המזעיקה את הצוות הרפואי בעת ניסיון של מאושפז לצאת מהמיטה

הסטודנטים תומר רון, לאון קוסארב ואלינור גינזבורג. מענה לבעיית נפילת מטופלים ממיטתם. צילום: הטכניון

מיטת בית חולים חכמה המתריעה על סכנת נפילה, פרוטזת שחייה לקטועי יד ואפליקציה לניטור ביתי של זיהום אוויר, הם רק כמה מהפרויקטים שהוצגו לאחרונה ביריד הפרויקטים של הפקולטה למדעי המחשב, שנערך בהשתתפות עשרות סטודנטים לתואר ראשון בטכניון.

במסגרת פרויקט IOT בפקולטה למדעי המחשב בטכניון, בהנחייתם של איתי דברן ותום סופר, רותמים הסטודנטים טכנולוגיות שונות למען החברה. הסטודנטים תומר רון, לאון קוסארב ואלינור גינזבורג פעלו על מנת לקדם מענה לבעיה של נפילת מטופלים ממיטתם בבית החולים עקב מצבם הקליני.

לבעיה נחשפה אלינור במסגרת התנדבות במחלקת נוירוכירורגיה בבית החולים רמב"ם בחיפה, בעיה שאף נחקרה בבית החולים והוגדרה כבעיה מרכזית. כאשר המטופלים נשארים לבדם במיטת בית החולים, הצוות הרפואי מרים את מעקה המיטה כדי למנוע יציאה ונפילה של המטופל. למרות המעקה המורם, מטופלים רבים מנסים לקום מהמיטה וזאת תוך ניסיון טיפוס מעל המעקה, פעולה אשר ברוב המקרים מסתיימת בנפילה, בהארכת משך ההחלמה ובפציעות קשות.

בעזרת צוות המחלקה הנוירוכירורגית ברמב"ם והאחות האחראית גברת רימה בננסון, הסטודנטים פיתחו מערכת המזעיקה את הצוות הרפואי בעת ניסיון יציאה מהמיטה, כדי שימנעו זאת ואת הנפילה. המערכת מורכבת מחיישנים ובקר הניתנים להתקנה על גבי כל מיטה, שרת מרוחק האוסף נתונים ואפליקציה לפלאפון חכם אשר מתריעה לצוות על ניסיון היציאה מהמיטה. במסגרת פיתוח המערכת בוצעו ניסויים רבים, חלקם תוך שימוש במיטת טיפול מבית החולים רמב"ם, במטרה לשפר את אופן פעולת המערכת, דיוקה והגעה לתוצאות הרצויות.

נושאים קשורים:  מיטת אשפוז,  נפילות,  הטכניון,  פיתוח,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
14.07.2022, 21:09

פתטי

אנונימי/ת
14.07.2022, 21:11

פתטי- הכוונה כמובן לכתבה על ד"ר בורלא והענתק התואר מהטכניון. כמובן לא לסטודנטים הנהדרים שיצרו פתרונות תואמי מציאות.