חדשות

כשר למהדרין: אוהל לסינון חמץ הוקם בבית החולים לניאדו

בניגוד לחוק החמץ, שעבר בשבוע שעבר בכנסת ולפיו למאבטחים אין סמכות לבצע חיפוש בתיקי מטופלים ומבקרים, אישה שהגיעה ל"לניאדו" טרם החג עם ופלים וכריך, נדרשה להשאירם בחוץ

בית החולים לניאדו. צילום: דוברות לניאדו

ארבעה ימים לפני ערב פסח הוקם בבית החולים לניאדו בנתניה אוהל גדול לסינון החמץ מחוץ לכתלי בית החולים. אישה שהגיעה ביום א' לבדיקת מעקב הריון ב"לניאדו", כשהיא מצוידת בכריך ובוופלים, נדרשה להשאירם בחוץ כיוון שהם נחשבים לחמץ.

המאבטחים בבית החולים הורו לאישה בהריון בסיכון להשאיר את השקית עם האוכל מחוץ לשערי בית החולים. בית החולים לניאדו החמיר את האיסור להכנסת חמץ והציב אוהל גדול בכניסה שבו נדרשים הנכנסים להציג את האוכל שנמצא בכליהם.

הצבת האוהל וההוראה להפקיד אוכל חמץ מחוץ לשערי בית החולים ימים לפני החג מנוגדת ללשון חוק החמץ שעבר בכנסת בשבוע שעבר ועל פיו אין סמכות לעובדי בית החולים לבצע חיפוש בתיקי מטופלים.

האישה ובן זוגה אמרו כי נאמר להם שאם הם רוצים לאכול חמץ יש אוהל צמוד שאפשר לאכול בו אבל לא להכניס פנימה. הם התרעמו על כך וציינו כי אין בית חולים נוסף בנתניה, בבית החולים לניאדו אין קפטריה שניתן לרכוש בה מזון והחג עדיין לא הגיע. פניות להבהרות לבית החולים לא הניבו תשובה מספקת, אך נמסר כי בחג הפסח ניתן יהיה להגיע לבית החולים רק עם פירות וירקות שלמים ובקבוקי משקה סגורים.

בית החולים לניאדו הוא בית חולים ציבורי המשרת רבים מהאוכלוסיה החרדית ונמצא בבעלות חסידות צאנז.

בעקבות חשיפת המקרה, הקליניקה לפרטיות בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב פנתה להנהלת בית החולים ולמשרד הבריאות בדרישה להפסיק לאלתר חיפוש בתיקים שמטרתו איתור חמץ ותשאול מבקרים לגבי מזון. "לעמדתנו", כותבת עו"ד נועה דיאמונד, מנהלת הקליניקה, "מדובר בפרקטיקה פסולה, הפוגעת באופן אנוש בזכות לפרטיות ונעדרת בסיס חוקי או סמכות בדין. מכאן עמדתנו כי יש להפסיקהּ לאלתר".

נושאים קשורים:  המרכז הרפואי "לניאדו",  חוק החמץ,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
03.04.2023, 19:13

לכו תכניסו חזיר לאל מוקאסד או אוגוסטה ויקטוריה.

אנונימי/ת
03.04.2023, 20:08

באוגוסטה ויקטוריה יש מספיק נוצרים אוכלי חזיר ובתיאבון להם. אתה רעב?

למי שלא מבין יש חוק במדינה. אני מקווה שיתבעו את ביה"ח, כפי שאני מקווה שיפסיקו להעביר תקציבים למוסד מפר חוק
ולשני האנוסים שלא מבינים על מה הם מדברים וטוב שהם מסתתרים- פעילות לא חודית נשארת לא חודית גם שנעשת בשם הדת.

אנונימי/ת
04.04.2023, 05:08

ישר כח.סילמן הצילה את מדינת ישראל

אנונימי/ת
04.04.2023, 05:58

בושה. מקווה שיתבעו את בית החולים בתביעה ייצוגית

אנונימי/ת
04.04.2023, 11:58

מזעזע, לשלול מזון מאישה בהריון?חוסר אנושיות בסיסי. בנוסף להיות המעשה הנלוז לא מוסרי באופן מחליא ונפשע, זה גם לא חוקי. בושה. מוסד כזה, אין לממנו כלל מכספי ציבור. יש לפתוח בית חולים ציבורי חילוני ושל יאדו יהי. פרטי לחרדים בלבד וללא מימון ציבורי. עבריינים לא ימומנו מכספי ציבור. כמו כן תושבי נתניה ראויים למוסד מכבד חוק ומקצועי.

אנונימי/ת
05.04.2023, 23:42

ממש לא נחוץ להכניס אוכל בכלל לבית חולים כשמגיעים לבדיקה בלבד שלוקחת לא יותר משעה. בארץ מכורים לאוכל וזה בכלל לא תרבותי, אוכלים בכל מקום, ילדים מסתובבים עם אוכל בשתי הידיים ומלכלכים במקומות ציבורים כולל בתי חולים ומרפאות. אוכלים בבית או במסעדה, גם אישה בהריון יכולה לאכול במקום המתאים לפני שמגיעה לבדיקה רפואית מתוכננת. חוסר כבוד לסביבה, חינוך שגוי, פשוט בושה

אנונימי/ת
04.04.2023, 13:29

יש מספיק יהודים שחיים את חייהם בחו"ל, ושומרים על כשרות כל השנה ובפסח. זאת כאשר בבית החולים יש אוכל לא כשר, ואיש לא מצפה מהמוסד הרפואי שיהיה משגיח כשרות. אני מניחה שאם שומרי הפסח והכשרות היו רוצים, היו יכולים גם אצלנו בבתי החולים להקפיד על מה שחשוב להם, לאכול רק מה שמתאים להם, בלי לכפות את אמונותיהם על כולנו.
הבעייה שהמגזר הזה לוחץ ולוחץ ולוחץ, וכופה עלינו גזרות בכל מיני תחומים, מה שגורם לנו אנטגוניזם אינסופי כלפיהם.

אנונימי/ת
05.04.2023, 23:45

המגזר הזה היה חי בארץ לפני 2000 שנה, תגלו קצת כבוד. בבית תעשו מה שבא לכם, במקום ציבורי צריך לכבד את המסורת. אנחנו עדיין במדינה יהודית. אולי שכחתם?

זה לא אומר שהים צריך לחיות כפי שחיו לפני 2000 שנה. במקום ציבורי כולם צריכים לכבד מסורת אחד של השני. כלומר , מי שלפי המסורת שלו אוכל כשר - לאפשר לו לאכול כשר, ומי שלפי המסורת שלו אוכל חמץ - לאפשר לו לאכול חמץ. תסביר לי בבקשה, למה אני לא מפריע להם לאכול כשר, והם מפריעים לנו לאכול חמץ? איפה הצדק?