חדשות

בעקבות "תיקונים" במחקריו - נשיא אוניברסיטת סטנפורד מתפטר

בעקבות פרסום ממצאי חקירה שמצאה מניפולציה על נתוני מחקרים מדעיים שאותם הוביל בעבר, הודיע מדען המוח ד"ר טסייר-לאבין, נשיא אוניברסיטת סטנפורד, על פרישתו

מארק טסייר-לאבין, נשיא אוניברסיטת סטנפורד. "במקרים מסוימים הייתי צריך להיות יותר נחוש לגבי התיקונים, ואני מצטער שלא עשיתי כך". צילום: יח"צ

נשיא אוניברסיטת סטנפורד (קליפורניה), מדען המוח מארק טסייר-לאבין (Tessier-Lavigne), הודיע ​​ביום ד' שעבר כי יפרוש מתפקידו כנשיא האוניברסיטה, בגלל מניפולציה שנמצאה במחקרים מדעיים שהוא היה שותף לכתיבתם.

המניפולציה של הנתונים לא יוחסה לנשיא האוניברסיטה אך נכתב כי הוא לא פעל מספיק כדי לתקנה. על כך מדווח אתר החדשות הרפואיות Stat. התפטרותו של ד"ר טסייר-לאבין נמסרה לאחר שפורסם דו"ח תוצאות חקירה מקיפה שבדקה את מחקריו בעבר.

דו"ח החקירה נכתב על ידי שופט פדרלי לשעבר ופאנל חיצוני של מדענים שסקרו תריסר מאמרים שכתב טסייר-לאבין לפני שהפך לנשיא אוניברסיטת סטנפורד, ביניהם מחקרים על מחלת האלצהיימר ומחקרים אחרים על מחלות ניוונית של המוח. על פי הדו"ח, בן כמעט 100 עמודים, שפורסם על ידי ועדה מיוחדת של מועצת הנאמנים של "סטנפורד", ד"ר טסייר-לאבין לא עסק באופן אישי בהתנהלות מדעית לא נכונה.

עם זאת, הפאנל מצא בעיות רבות בחמישה מחקרים מתוך 12 שלגביהם הועלו האשמות ובהם ד"ר טסייר-לאבין היה חוקר מרכזי, כולל עדויות למניפולציה של נתונים בתמונות מדעיות. טסייר-לאבין מתכנן כעת לחזור בו משלושה מחקרים ולתקן שניים נוספים.

טסייר-לאבין אמר עם פרסום הממצאים: "אני מסכים שבמקרים מסוימים הייתי צריך להיות יותר נחוש לגבי התיקונים, ואני מצטער שלא עשיתי כך", אמר. "הפאנל זיהה גם מקרים של מניפולציה של נתוני מחקר על ידי אחרים במעבדה שלי. למרות שלא הייתי מודע לנושאים האלה, אני לוקח אחריות על העבודה של חברי המעבדה שלי".

עוד אמר כי התפטרותו היא למען האינטרסים של "סטנפורד", שאותה הוא מוביל מאז שנת 2016: "למרות שהדו"ח מפריך בבירור את ההאשמות על הונאה והתנהגות בלתי הולמת שהועלו נגדי, לטובת האוניברסיטה, קיבלתי את ההחלטה לפרוש".

נושאים קשורים:  אוניברסיטת סטנפורד,  מארק טסייר-לאבין,  מחקרים מדעיים,  חדשות,  חקר המוח
תגובות
אנונימי/ת
21.07.2023, 18:13

מחקר חדש חשף אזור במוח המווסת את הדחף להטות תוצאות כדי לפרסם ולהתפרסם.