• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
הסטוריז של DoctorsOnly:
חדשות

מערכת הבריאות הציבורית הטובה ביותר בעולם? ישראל במקום ה-19

מערכת הבריאות הציבורית בישראל נמצאת במקום ה-19 מבין 25 מדינות בסקר שנתי עולמי המדרג את האופן שבו נתפסת מערכת הבריאות הציבורית על ידי אזרחים | במקום הראשון - שוודיה

סקר מערכות בריאות בעולם. אילוסטרציה

מערכת הבריאות הציבורית בישראל נמצאת במקום ה-19 מבין 25 מדינות בסקר שנתי עולמי המדרג את האופן שבו נתפסת מערכת הבריאות הציבורית על ידי אזרחים. סקר מערכות הבריאות הציבוריות, שעורך המגזין US News & World Report, הוא תוצר לוואי לסקר השנתי שמדרג את המדינות הטובות ביותר לחיות בהן מבין סך הכל 87 מדינות על פי תפיסת 17,000 נסקרים מהעולם.

במקום הראשון בין המדינות עם מערכת הבריאות הציבורית המפותחת ביותר נמצאת שוודיה ואחריה קנדה ופינלנד. המדינות הנורדיות חולשות על המקומות הראשונים עם דנמרק במקום הרביעי, נורבגיה במקום החמישי ושוויץ במקום השישי. מערכת הבריאות של אוסטרליה נמצאת במקום השביעי ואנגליה במקום השמיני. ארה"ב דורגה במקום ה-23.

לבד ממערכות בריאות דורגו גם מדדים כמו איכות חיים, שכר, שוויון, חינוך, פתיחות לעסקים, השקעות ועוד. על פי הסקר, מערכת הבריאות הציבורית בישראל ממוקמת כאמור במקום ה-19, בין אירלנד במקום ה-18 וספרד במקום ה-20. במדד הכולל שעורך העיתון מדי שנה, הבוחן באילו מדינות הכי טוב לחיות, ישראל נמצאת במקום ה-36.

"רווחה וביטחון של אוכלוסיה נשענות על איכות התשתית של בריאות הציבור. מתגובה למחלות זיהומיות ומעקב אחרי איומי בריאות סביבתיים, דרך טיפול במחלות כרוניות וקידום בריאות כללית, מערכת הבריאות הציבורית יכולה להוות אינדיקטור חשוב לרווחה ולאיכות החיים במדינה", מסבירים ב-USNews.

כחלק מהסקר שעורך המגזין כדי לקבוע איזוהי המדינה הטובה ביותר, דירוג של מערכת בריאות ציבורית מפותחת הוא אחד מתשעה פרמטרים המרכיבים את קטגוריית איכות החיים במדינה. הניתוח, שכלל 73 פרמטרים, נערך בקרב 17,000 אזרחים מכל העולם. המשיבים בסקר ענו אם הם מקשרים בין מדינות שונות לביטוי "מערכת בריאות ציבורית מפותחת", ותפיסות כאלו גם עזרו בדירוג המדינות הטובות ביותר לגידול ילדים ולפרישה נוחה.

"מדינות הנתפסות על ידי המשיבים כבעלות מערכות בריאות ציבוריות טובות נוטות להיות עם תכונות משותפות כגון שירותי בריאות אוניברסליים, תוחלת חיים ארוכה יותר והוצאה חברתית משמעותית", צוין בדיווח.

המחקר והמודל המשמשים לניקוד ודירוג מדינות פותחו על ידי חברת שירותי השיווק והתקשורת העולמית WPP וכלי הניתוח הקנייני שלה למותג BAV בהתייעצות עם USNews, ועל ידי בית הספר וורטון של אוניברסיטת פנסילבניה, בהובלת פרופ' דוד ריבשטיין.

נושאים קשורים:  סקר,  מערכת בריאות,  חדשות,  איכות חיים
תגובות
18.09.2023, 20:40

נו באמת... מדובר באיך המערכת נתפשת ע"י האזרחים, ולא במדד אובייקטיבי כלשהו. מערכת הבריאות הציבורית שלנו אינה הטובה בעולם, אך בוודאי אינה נופלת מהמערכת הקנדית, למשל. זה שהאזרח הישראלי נוטה יותר להתלונן בהשוואה לקנדי לא חדש לאף אחד.

אני מסכימה שהמערכת פה אינה משתווה לשבדיה או חשוויץ... אבל להערכתי טובה מאד עם טיפולים מתקדמים רבים במערכת הציבורית.
זה אכן דירוג איך המערכת נתפסת על ידי האזרחים... ומאד מעניין אותי לדעת איפה היינו בדירוג לפני 4 5 ו6 שנים

אנונימי/ת
26.09.2023, 17:34

הטיות מחקר דבר ידוע. יחדיו הנסקרים ככל הנראה היו מאושפזים וחוו על בשרם שירותים רפואיים כמו אשפוזים ומרפאות חוץ. נוטה להסכים במידה רבה עם התוצאות.
דרך אגב טכנולוגיות מתקדמות לר מעניינות הרבה מאוד מטופלים. תסיכמו איתי שאיכות הרפואה ירדה בצל גורמים רבים הידועים לכםן.