ישראל במלחמה

בבתיה"ח ברחבי הארץ ערכו טקסים לזכר חללי המלחמה והנרצחים

עובדי והנהלות המרכזים הרפואיים התייחדו בדקת דומיה ובשירת התקווה לזכר החללים ובתפילה לשלום הפצועים ושובם של החטופים והנעדרים

הנהלת ועובדי בית החולים זיו בדקת דומיה לזכר הנופלים והרוצחים. צילום: דוברות ביה"ח

מערכת הבריאות התייחדה הבוקר עם הנרצחים והחללים של מתקפת 7 באוקטובר. מערכת הבריאות הצטרפה ליוזמה של הסתדרות האחים והאחיות וההסתדרות הרפואית בדקת דומיה לזכרם של הקורבנות, שרבים מהם עובדי ובני משפחה של עובדים במערכת הבריאות כולל רופאים, אחים ואחיות ופרמדיקים.

הנהלת ההסתדרות הרפואית בישראל, בראשותו של פרופ' ציון חגי, התחילה את היום בדקת דומיה במרכז הרפואי לגליל יחד עם צוותי הרפואה. מנהל המרכז הרפואי, פרופ מסעד ברהום, נשא דברים לזכרם של החללים ולשובם בשלום של כל החטופים.

המרכז הרפואי הדסה, הנהלתו וכל צוותיו התכנסו הבוקר בעין כרם ובהר הצופים להרכין ראש בדקת דומיה. מנכ״ל הדסה, פרופ׳ יורם וייס, אמר "זהו זמן לזכור, לזכור ולהודות למי שחירפו נפשם למעננו ולהודות למי שממשיכים להגן עלינו בגופם וברוחם״.

מאות עובדי המרכז הרפואי זיו בצפת התייחדו בדקת דומיה ובשירת התקווה לזכר החללים ובתפילה לשלום הפצועים ושובם של החטופים והנעדרים. בבית החולים אמרו כי "עובדי 'זיו' הם נציגי ונציגות הקהילות המגוונות והיפות בצפון וכולם הגיעו כדי לעמוד יחד ולהזדהות עם משפחות החללים, החטופים ובני משפחותיהם".

צוותי המרכז הרפואי רמב"ם, מכל הסקטורים והמגזרים, השתתפו בדקת דומיה. מנהל רמב"ם, פרופ' מיקי הלברטל, אמר לצוותים כי העוצמה של בית החולים ויכולת ההתמודדות בעת החירום הזו תלויה באחדות ושיתוף הפעולה של כל 6,000 העובדים בבית החולים.

צוותי רפואה ברמב"ם בטקס הבוקר:

עובדי המרכז הרפואי קפלן ברחובות התכנסו ליד עמדת הזיכרון שהוצבה בכניסה למיון. פרופ׳ טריף בדר, מנהל המרכז הרפואי קפלן ובית החולים הרצפלד, אמר לעובדים: "לכולנו מכנה משותף בימים אלה והוא הכאב שכל אחד מאיתנו נושא בקרבו, אבל הכאב מלווה גם באומץ, חוזקה, אופטימיות ואמונה בצדקת הדרך שלנו".

מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון בחיפה, ד"ר אוהד הוכמן, אמר לעובדיו כי "מהחושך הגדול של אותו יום נורא ב-7.10 בקעה קרן אור גדולה בחברה הישראלית שמתבטאת בהתגייסות גדולה, אחדות וערבות הדדית".

במרכז הרפואי וולפסון הקדישו את המסכים בלובי בית החולים לזכר קורבנות המלחמה והעבירו מסר כי עובדי המרכז הרפואי מהווים פסיפס של החברה הישראלית והמרכז הרפואי מחזק את ידיהם של חיילי צה״ל וכוחות הביטחון ומתפלל לשלומם.

נושאים קשורים:  טקס זיכרון,  חדשות,  ישראל במלחמה,  חללים,  7 באוקטובר,  חטופים,  בתי חולים
תגובות
אנונימי/ת
31.10.2023, 20:17

חוסר הנוכחות של אנשי הצוות הערבים צועקת לשמיים.