ישראל במלחמה

שר הבריאות ביקר את המשוחררים התאילנדים ב"שמיר"

גם שגרירת תאילנד בישראל ביקרה את החטופים ששוחררו במתחם השבים ב"שמיר" | נשקפת סכנה לחייה של אלמה אברהם, החטופה בת ה-85, המאושפזת במצב קשה ב"סורוקה"

המשוחררים התאילנדים בבית החולים שמיר. צילום: דוברות ביה"ח

לאחר 51 ימים בשבי, שוחררו אתמול (א') בפעימה השלישית משבי החמאס 14 ישראלים, מתוכם תשעה ילדים, שלוש אמהות וגבר אחד, המחזיק גם באזרחות רוסית, וכן שלושה תאילנדים.

השבים מכפר עזה: הגר ברודץ' (40) וילדיה עפרי (10), יובל (8) ואוריה (4.5), אביגיל עידן (4), בעלת אזרחות אמריקאית, שהתייתמה מהוריה במתקפה ושאחיה ואחותה ניצלו לאחר שהסתתרו בארון בעוד היא נמלטה לבית משפחת ברודץ'; אביבה סיגל (62) וחן גולדשטיין אלמוג (48) וילדיה - אגם (17), גל (11) וטל (9). השבים מקיבוץ נחל עוז: האחיות דפנה (15) ואלה (8) אליקים, אלמה אברהם (84) שהועברה במסוק כשהיא במצב קשה לסורוקה. עוד שוחרר רוני קריבוי (25) שנחטף מהמסיבה ברעים ושוחרר בעקבות בקשתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

מהמרכז הרפואי סורוקה נמסר הבוקר כי נשקפת סכנה לחייה של אלמה אברהם, מצבה הגופני ירוד והיא במצב קליני קשה.

הילדים ואמהותיהם מטופלים במרכז הרפואי לילדים שניידר בפתח תקווה, אביבה סיגל מטופלת במרכז הרפואי וולפסון והאזרחים הזרים מטופלים ב"שמיר-אסף הרופא".

לגבי השבים מהשבי שהגיעו ארצה ביום שבת, המרכז לרפואת ילדים שניידר עדכן אתמול כי שוחררו לביתן אמיליה (6) ואמה דניאל אלוני וכך גם האחיות אביב (2.5), רז (4.5) ואמן דורון אשר. הבנות ואמהותיהן שבו ארצה בלילה שבין שבת ליום א'. הן שוחררו ביום א' לאחר שטופלו במחלקה הייעודית במרכז שניידר לרפואת ילדים. מאז הגעתן, צוות רפואי ופסיכו-סוציאלי העניק להן מעטפת טיפולית ורגשית, לקראת החזרה הביתה.

במרכז הרפואי וולפסון בחולון עדכנו אתמול כי חנה פרי מקיבוץ נירים שוחררה מהמרכז הרפואי. צוות בית החולים הריע לה ונופף בדגלי ישראל בעת שיצאה את בית החולים מלווה במנהלת ד״ר ענת אנגל ומנהלת הסיעוד אורנה צבי. ד״ר אנגל אמרה: "אלה רגעים של שמחה והתרגשות המהולים בכאב ותקווה לשובם של כל החטופים והחטופות. הצוותים הנהדרים שלנו טיפלו בה במקצועיות וברגישות ואין ספק שחנה מייצגת את החוסן של עם ישראל. אני מייחלת לרגעים נוספים כאלה״.

שר הבריאות אוריאל בוסו הגיע אתמול (א') ל"מתחם השבים" במרכז הרפואי שמיר בראשל"צ ועמד מקרוב, יחד עם ד"ר אסנת לבציון קורח, מנהלת המרכז הרפואי, על הטיפול באזרחים הזרים ששבו בסוף השבוע לישראל משבי חמאס. השר בוסו אמר כי "הצוותים הרפואיים מעניקים לשבים טיפול מסור ומקצועי על מנת לייצב את מצבם ולאפשר להם לחזור לחייהם באופן המיטבי ביותר".

במרכז הרפואי ביקרה אתמול (א') גם שגרירת תאילנד בישראל, פנבאה צ'נדרראמייה. השגרירה פגשה את מנהלת המרכז ד"ר לבציון-קורח והן סיירו במתחם המיוחד שהקים המרכז הרפואי ונפגשו עם האזרחים התאילנדים, 13 גברים ואישה אחת, שחזרו מהשבי.

ד"ר לבציון-קורח ציינה כי השבים זכו לטיפול מקצועי וגם למעטפת רגשית חמה במיוחד: "אל נוכח העובדה כי לשבים מתאילנד אין משפחה בישראל, אנו מטפלים ועוטפים אותם כאן באופן מיוחד ועונים על כל צרכיהם הרפואיים והאישיים כאחד. המרכז הרפואי שמיר ערוך ומוכן לקליטתם של שבים נוספים, ככל שנידרש לכך".

נושאים קשורים:  חטופים,  בתי חולים,  שר הבריאות,  אסנת לב ציון קורח,  ישראל במלחמה,  חדשות
תגובות