חדשות

בעקבות מחקר: חובת אבחון דיכאון בנשים הרות ויולדות בארקנסו

נתונים על שיעור גבוה של תמותת אמהות ודיכאון בנשים בארקנסו בארה"ב הובילו לחוק חדש המחייב את שירותי הבריאות להציע לנשים הרות וליולדות טריות לעבור בדיקה לאבחון דיכאון

דיכאון אימהי, אישה אחרי הריון ולידה (צילום: שאטרסטוק)

חוק חדש, שנכנס החודש לתוקף במדינת ארקנסו בארה"ב, מורה לשירותי הבריאות לבקש מנשים הרות ואמהות טריות לעבור בדיקה שתאבחן אם הן סובלות מדיכאון.

ארקנסו, בדרום ארה"ב, היא אחת המדינות שבהן נאסרו הפלות בעקבות פסיקת בית המשפט העליון בארה"ב, שהפכה את פסק הדין רו נגד ווייד. בארקנסו נמצא מספר גבוה של נשים שסובלות מדיכאון לאחר לידה כמו גם דיכאון במהלך ההריון.

הבדיקה, שתמומן על ידי ביטוחי הבריאות, מיועדת לנשים עד שישה שבועות לאחר הלידה. במקרה של סירוב להיבדק, נדרשים הרופאים לציין זאת ברישומים.

החוק שהתקבל נשען על מחקר שערכה ד"ר קלייר בראון מאוניברסיטת ארקנסו למדעי הרפואה, ביחס לאופן שבו מצבים נפשיים מגבירים תוצאות שליליות של האם, כולל תחלואה אימהית חמורה, עלויות גבוהות וזמני שהייה ארוכים בבית חולים. בעבודתה נעשה שימוש גם בדו"ח של צוות הבית הלבן בנושא משבר בריאות הנפש.

ד"ר בראון אמרה כי "הדו"ח הדגיש את הצורך לטפל בבעיות בריאות הנפש של נשים. לא רק מצבים קליניים כמו סוכרת ויתר לחץ דם משפיעים על הריון, אלא גם מצבים נפשיים כמו חרדה, דיכאון, PTSD וטראומה. טראומה פסיכולוגית היא אחת הדרכים העיקריות לחזות תחלואת אמהות". עוד אמרה כי "בארקנסו השיעורים הגבוהים ביותר של תמותת אמהות. הגברת המודעות לבריאות הנפש נחוצה במיוחד עבור נשים בהריון או שזה עתה ילדו".

על פי דו"ח של הבית הלבן, לאמהות שחיות בקהילות כפריות או במדינות כפריות כמו ארקנסו יש לעתים קרובות אפשרויות טיפול מוגבלות בעיקר בשל חוסר איזון מערכתי המהווה חסם להזדמנויות לטיפול רפואי.

"כחוקרת, זו המטרה בקריירה, למצוא תשובות והצעות שמשפרות את בריאות האוכלוסיה", אמרה ד"ר בראון. "מרגש מאוד לראות את העבודה שלי מיושמת כמדיניות. אני מקווה שהחוק יוביל להצלת חיי אמהות ותינוקות".

נושאים קשורים:  דיכאון אחרי לידה,  הריון,  דיכאון אימהי,  חדשות,  מחקרים,  מדיניות בריאות
תגובות
אנונימי/ת
04.01.2024, 21:28

מחייבים אותן ללדת תינוקות שהן לא רוצות או יכולים לגדל ואז מה הפלא שהן בטראומה, חוות דיכאון בהריון, בלידה, תמותת אימהות מיואשות, ובאים עם שאלון מטופש כשאין מומחים לבריאות הנפש או ביטוח רפואי שיעזור עם עלות תרופות. שיא הצביעות.