ישראל במלחמה

שר הבריאות: אין לקלוט בבתי החולים תושבים מעזה ומלבנון

השר אוריאל בוסו ביטל את נוהל בתי החולים לקליטה, טיפול ואשפוז של מחבלים ותושבים מעזה ומאזורי הלחימה בצפון המפונים על ידי צה"ל משטחי הלחימה ומועברים לישראל

שר הבריאות אוריאל בוסו. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

שר הבריאות הורה לבתי החולים ביום ו' כי הנוהל לקליטת תושבים משטחי האויב בבתי החולים "מטעמים הומניטאריים" מבוטל.

השר אוריאל בוסו הנחה את מנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב לבטל את הנוהל שנשלח ביום ה' לבתי החולים לקליטה, טיפול ואשפוז של תושבים מעזה או מאזורי הלחימה בצפון המפונים על ידי צה"ל משטחי הלחימה ומועברים לישראל.

השר בוסו ציין כי לא חל שינוי במדיניותו שלא לאפשר למחבלים ולתושבים עזה ולבנון להיקלט בבתי החולים בישראל והדגיש כי המכתב, שהועבר יום קודם לכן לבקשת מערכת הביטחון למנהלי בתי החולים, נכתב שלא בידיעתו, ללא אישורו ומבלי לערוך דיון מסודר בהשתתפותו יחד עם גורמי הביטחון וצוות המשרד.

השר הנחה את המנכ"ל להודיע באופן מיידי למערכת הביטחון כי הנוהל בטל לאלתר ולהבהיר בפני כלל הגורמים כי כל בקשה לשינוי מדיניות תיבחן רק לאחר דיון מקצועי ורציני בלשכת השר יחד עם גורמי המקצוע והביטחון ובכפוף לאישורו.

נושאים קשורים:  חדשות,  ישראל במלחמה,  שר הבריאות אוריאל בוסו,  תושבי עזה,  לבנון,  בתי חולים,  סיוע הומניטרי
תגובות

השר שאינו רופא מנחה את המנכ"ל הכלכלן לשלוח מכתב לרופאים שלא יטפלו במי שזקוק לטיפול ואינו יכול לקבלו בבית חולים שדה שהוקם לצורך כך. מהות ההנחיה היא למעשה לקטול את החולים הללו . בית חולים שדה אינו יכול לבצע ניתוחים דחופים להצלת חיים. הפתרון הוא כי משרד הבריאות ירכוש מסוק וישליך את הללו לים . נאום היהודי בוסו .

אנונימי/ת
22.01.2024, 19:41

שיטופלו בבתי חולים בלבנון ובמצרים.

אנונימי/ת
22.01.2024, 20:42

או בירדן, או בסוריה, או בקטאר.

אנונימי/ת
22.01.2024, 20:40

בדיוק.

אנונימי/ת
22.01.2024, 22:05

פרופ‘ דונחין, למילים יש משמעות. לא מדובר בחולים אלא במחבלים מהסוג הנחות ביותר. כאלו שיחזרו מחר לבצע את מה שביצעו אחיהם רק לפני 100 ימים.
חיים ומוות ביד הלשון.

אנונימי/ת
22.01.2024, 22:07

פרופ׳ דונחין, אי מניעת טיפול מאויב בשעת מלחמה אינה זהה להשלכה לים. עולם המושגים שלך מעוות לחלוטין.
וזה עוד לפני שמבינים שכל מחבל תופס משאבים של חולה ישראלי, כלומר טיפול בו מהווה פגיעה בקורבנות שלו.

23.01.2024, 00:18

מקצוע הרפואה עוסק בהצלת חיים ללא סייגים. כל מוסד רפואי שאליו מגיע חולה/פצוע חייב לטפל בו באופן המיטבי. אני מצטרף לדעתו של פרופ דונחין, רופא בעל מוניטין רב ומורה לדורות רבים של רופאים.
אולי לא נכון להעביר לבתי חולים ישראליים מחבלים פצועים משטח הלחימה אבל חובה להגיש להם טיפול ראשוני מציל חיים בשטח ולהעבירם לידי כוחות הרפואה המקומיים (הסהר האדום, אונר״א) להמשך טיפול. ברם, אם מישהו קיבל החלטה להעבירם לשטח ישראל, אין למנוע מהם טיפול במוסדות הרפואה בישראל.
איני יודע כמה מהאנונימים שהגיבו לפרופ דונחין ובודאי ״יכבדו״ גם אותי באותו סגנון הם רופאים.
אחרי 40 שנים כרופא אני יכול לומר שההיבט המוסרי של המקצוע גובר על ההיבט הלאומי. רופאים אינם שוטרים או שופטים. ההחלטה של שר הבריאות היא מדרון חלקלק שיכול לפתוח פתח לאיפה ואיפה גם במקרים אחרים ודוגמאות לכך כבר נחוו בהצהרותיהם של השרים ״הנכבדים״ בן גביר וסטרוק.

23.01.2024, 16:55

אתם מתבלבלים. אין הכוונה לטיפול במחבלים פצועים העצורים בשיטחנו, אלו מקבלים טיפול במתקן רפואי שהוקם בתוך מתקן הכליאה הייעודי שלהם. במקרה הצורך מועברים לטיפול המשכי בבתי חולים ישראלים. מדובר בטיפול רפואי שוטף בתושבי עזה או לבנון . מעבר לאמירות האוניברסליות החד מימדיות: יש תקדים לזה בהיסטוריה? האם מוסדות ה -NHS הבריטיים היו פתוחים לקבלת מטופלים גרמנים במלחמת העולם השנייה? האם במהלך מלחמת יום כיפור הגיעו אזרחים סורים לקבל טיפול רפואי בבתי חולים בישראל? למה דווקא טיפול רפואי? למה שלא נספק להם אוכל, מים, חשמל, סניטציה עירונית, שירותי טיפת חלב? הטיפול הרפואי צריך להיות מסופק על ידי אותם גורמים המספקים את שאר הצרכים ההומניטריים של תושבי עזה. אם הם צריכים אשפוז אני משוכנע שצה"ל יאפשר את העברתם הבטוחה לבתי חולים בסיני.

24.01.2024, 14:11

דר דונחין הנכבד .משמעות דבריך להעניק טיפול רפואי לאיובים שבוודאות יהפכו בעתיד למחבלים אכזריים ויתכננו את ה"7 לאוקטובר" הבא.
נאום יפה הנפש דר דונחין

אנונימי/ת
24.01.2024, 16:17

קודם כל לתת טיפול לאזרחי המדינה הממתינים לטיפולים מקבילים. צדיקים יותר מהאפיפיור.
Safety first או רפואה מונעת - מחבלים לא יוכנסו לבתי חולים.

אנונימי/ת
25.01.2024, 04:37

נקודה למחשבה
בכל יום יש עשרות עד מאות פצועים בקרב העזתיים. מתוכם מספר קטן מאוד מפונה ואני מניח שעובר סינון בדרך של הצוותים הלוחמים (החלטה לא להפעיל יותר כוח) והצוותים הרפואיים בשטח (החלטה על פינוי). אני מעדיף לסמוך על ההחלטה שלהם ולהניח שהייתה סיבה מוצדקת לכך שמישהו הגיע לבית החולים. מה אם מדובר בסייען? מה אם מדובר במחבל שהיה במגע עם חטופים, איבד הכרה, ורוצים לחקור אותו כדי לקבל מידע? ואם זה בכיר חמאס שיודע איפה יש מילכודים הממתינים לחיילים שלנו? וכו'. אין שום הגיון לסגור את האפשרות לטפל בהם, ובכל לסכן את החטופים והחיילים שלנו. לפי משרד הבריאות העזתי יש להם 63,000 פצועים, מהנחיית שר הבריאות הישראלי נשמע כאילו הם כולם מחכים עם טופס 17 ביד... במציאות מעטים מפונים בפועל וככל הנראה מסיבה מוצדקת כלשהיא.