מחקרים

היעילות של חיסון פייזר על סמנים ביולוגיים אימונולוגיים דרך הפה

במחקר נמצא כי לחיסון פייזר השפעה מינימלית על רמות sIgA בשל תפקידו העיקרי בהגנה מערכתית ולא מקומית על הרוק

החיסון הנפוץ ביותר נגד וירוס הקורונה (SARS-CoV-2) הוא חיסון פייזר, המספק הגנה מפני וירוס זה. עם זאת, יכולתו להגן על חלל הפה אינה ברורה, וגם לא רמות הסמן הביולוגי המדויק שהוא מפעיל. במחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת Microbes and Infectious Diseases חוקרים ביקשו לבחון האם החיסון Pfizer-BionTech covid-19 מגן על חלל הפה על ידי הערכת רמות sIgA ו-IL-21 ברוק עבור נבדקים לפני ואחרי חיסון Pfizer covid-19.

המחקר היה מחקר חתך שבו בוצע מעקב אחרי 70 נבדקים; הנבדקים הלא מחוסנים שימשו כקבוצת ביקורת, ואלו שקיבלו את המנה הראשונה והשנייה של החיסון היוו את קבוצת המחקר. הסמנים הביולוגיים של הרוק sIgA ו-IL-21 זוהו באמצעות ערכות של בדיקת אימונוסורבנט מקושרת אנזים (ELISA).

המחקר הנוכחי הראה מובהקות (p=0.0001) ברמות הפרשת ה-IgA לאחר החיסון הראשון במעקב בהשוואה ללא מחוסנים באותם נבדקים (כביקורת), בהשוואה לחוסר המובהקות שנצפה לאחר החיסון השני בקבוצות החיסונים. עם זאת, רמות IL-21 ברוק הראו הבדלים משמעותיים ביותר בין המעקב אחרי הלא מחוסנים בהשוואה לנבדקים לאחר חיסון ראשון ולאחר חיסון שני, גם בהשוואה לקבוצה הראשונה, קבוצת המעקב השנייה משקפת הבדל מוגבר ומובהק ביותר (p<0.001).

החוקרים הסיקו כי לחיסון פייזר השפעה מינימלית על רמות sIgA בשל תפקידו העיקרי בהגנה מערכתית ולא מקומית על הרוק. עם זאת, עלייה ב-IL-21 נצפתה לאחר המנה הראשונה במשתתפים שאינם חולים, מה שמעיד על יעילות ההגנה המערכתית שלו, שמתייצבת לאחר המנה השנייה.

מקור:

נושאים קשורים:  מחקרים,  חיסון קורונה,  חיסון פייזר,  חלל הפה,  sIgA
תגובות