חדשות

כוננות לתקיפה האיראנית: כוח אדם רפואי תוגבר במספר בתי חולים

משרד הבריאות הנחה אמש בתי חולים רלוונטיים לתגבר צוותים רפואיים | הצוותים הונחו לא לצאת לחופשות בעת הזו | פורסמו לציבור מספרי הטלפון של מרכזי החוסן וסרטוני הדרכה בנושא התמודדות עם חרדה

נציגי פיקוד העורף בקומה התת קרקעית הממוגנת ברמב"ם. צילום ארכיון: דוברות ביה"ח

משרד הבריאות הנחה אמש בתי חולים רלוונטיים לתגבר את איוש הצוותים הרפואיים, בהתאם לרמת הכוננות. שר האוצר אוריאל בוסו ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב דנו בלילה במוכנות מערכת הבריאות. כוננים בבתי חולים רלוונטיים נקראו לבתי החולים בלילה וברוב המקרים שוחררו לפנות בוקר. בנוסף, הצוותים הונחו להימנע מלצאת לחופשות בעת הזו.

כמו כן, עם שינוי הוראות פיקוד העורף פורסמו מספרי הטלפון של המוקדים במרכזי החוסן, החירום והתמיכה הרגשית של קופות החולים. קופות החולים הודיעו כי מוקדי הסיוע שלהן תוגברו בעובדים סוציאליים ופסיכולוגים שעומדים לרשות הציבור במהלך הלילה. כך גם עמותת ער"ן שתגברה את המוקדים ודיווחה כי ב-24 השעות האחרונות נרשמו 1,280 פניות למוקדי ער"ן. משרד הבריאות פרסם סרטוני הדרכה בנושא ההתמודדות עם חרדה בשפות עברית, אמהרית, רוסית וערבית.

למרות שרמת הכוננות של מערכת הבריאות נותרת דומה בחצי השנה האחרונה מתחילת אוקטובר, עם תחילת הרמדאן תוגברה הכוננות וכלל בתי החולים נקראו להיערך לאפשרות של אירוע רב נפגעים (אר"ן) לנוכח הפוטנציאל להידרדרות בטחונית באחת הזירות. בבתי החולים תורגלו תרחישים לאירועי הסלמה ורעננו את הידע של צוותי המחלקות לרפואה דחופה (מלר"ד) ובעלי תפקידים באר"ן.

הנהלות בתי החולים נקראו לוודא את זמינות הצוותים תוך מעקב אחרי חופשות ושהות בחו"ל של בעלי תפקידים ממקצועות קריטיים. צוותי שעת חירום בבתי החולים כלליים, באשפוז המשכי ובלשכות ובקופות החולים, נקראו להיערך למצב הכוננות שיוכרז במידת הצורך וכלל מוסדות הבריאות נקראו לבצע תרגיל אזעקת סגל.

החל מראשית אפריל בתי החולים התבקשו להמשיך ולהיות ערוכים לפעילות כאי בודד. משרד הבריאות נערך לתגבור בתי החולים בצפון בכוח אדם במידת הצורך ומנהלי בתי החולים הונחו לבנות קפסולות של צוותים רפואיים, רופאים ורופאות, אחים ואחיות, שיסייעו לבתי החולים בצפון ולהיערך לאירוע רב נפגעים, רידוד מטופלים ותגבור כוח אדם רפואי.

גם תרחיש העלטה הובא בחשבון והוצגה תפיסת ההפעלה של המשרד במידה שתהיה הפסקת חשמל נרחבת במדינה במטרה להיערך למתן מענה למטופלים נתמכי נשימה ולמטופלים הזקוקים לטיפול שלא ניתן לתת ללא חשמל. משרד הבריאות פועל מול קופות החולים על מנת שיפתחו מרפאות אחודות שייתנו מענה לכלל מבוטחי הקופות ויפתחו בהתאם לצורך.

נושאים קשורים:  איראן,  כוננות,  מצב חירום,  בתי חולים,  תרחיש רב נפגעים,  אר"ן,  משרד הבריאות,  מרכזי חוסן
תגובות