חדשות

משרד הבריאות התנגד ופרופ' שפירא פרש מתפקיד יו"ר שופרסל

בעקבות לחצי משרד הבריאות, סמנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב פרופ' יצחק שפירא, שמונה לאחרונה ליו"ר דירקטוריון שופרסל, הודיע על פרישתו מתפקידו החדש

המרכז הרפואי איכילוב. צילום: רומן ינושבסקי/ שאטרסטוק

הקרדיולוג פרופ' יצחק שפירא, סמנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, שמונה לאחרונה ליו"ר שופרסל, יפרוש מהתפקיד בשל לחצים שהופעלו במשרד הבריאות. על כך דיווחו בסוף השבוע חזי שטרנליכט וגלי וינרב בגלובס.

עם היוודע דבר המינוי לפני כחודש, כתב מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, למנהל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, כי יש חשש לטעם לפגם במינויו של שפירא שמשמש כדירקטור בשופרסל. "הציפייה הציבורית", כתב בר סימן טוב, "היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה במרכז הרפואי ויימנע מעיסוקים שרק עצם הזמן הנדרש למלא אותם כראוי יוצר פוטנציאל לקונפליקט בין שני התפקידים. נוכח האמור, אבקש כי נושא זה יעלה לדיון מחודש אצל הגורמים הרלוונטיים במרכז הרפואי ואצלך, לאחר קבלת חוות דעת מסודרת בעניין מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות".

פרופ' שפירא משמש בחודשיים האחרונים דירקטור בקבוצת הקמעונאות והפארם ברשת שופרסל ובדיווח על מינויו ליו"ר נמסר כי מדובר במשרה של יו"ר לא פעיל שתדרוש שעת עבודה בשבוע. במשרד הבריאות אמרו בתגובה כי "על עובד בכיר בבית חולים לפנות כמקובל לקבלת היתר עבודה פרטית וכי משרד הבריאות יקיים שיח בעניין עם עיריית תל אביב, הגוף המעסיק במקרה זה, וגורמים רלוונטיים נוספים, ככל שיידרש".

מ"איכילוב" נמסר ביום ה': "פרופ' שפירא הודיע לנו, כי לאחר ששקל את הנושא פעם נוספת ומשיקולים אישיים, הוא הודיע לחברת שופרסל כי החליט לוותר על תפקיד יו״ר הדירקטוריון של החברה".

נושאים קשורים:  פרופ' יצחק שפירא,  שורסל,  איכילוב,  משרד הבריאות
תגובות