חדשות

עלייה במחלות נשימתיות, לצד ירידה בשיעור המתחסנים לשפעת

בבתי החולים ובקופות מדווחים על עלייה בשיעורי הפניות בשל תחלואה דמוית שפעת, זיהום בדרכי הנשימה העליונות ודלקת ריאות

חולת שפעת. אילוסטרציה

בבתי חולים מדווחים על עומסים בעקבות עלייה במספר החולים עם מחלות נשימתיות. נתונים של המרכז הלאומי לבקרת מחלות, המופיעים בדו"ח ניטור תחלואה מנגיפי נשימה לשבוע שהסתיים ב-9 בדצמבר, מלמדים כי בשבוע המדובר נצפתה עלייה בתחלואה נשימתית חריפה בישראל.

על פי הדו"ח, במרפאות קופות החולים מדווחים כי נמשכת העלייה בשיעורי הפניות למרפאות בשל תחלואה דמוית שפעת, זיהום בדרכי הנשימה העליונות ודלקת ריאות.

בבתי החולים חלה עלייה קלה באחוז הביקורים במיון פנימי ובמיון ילדים בשל דלקת ריאות ונמשכת העלייה באחוז הביקורים של בני 0-2 שנים במיון ילדים בשל ברונכיוליטיס. עוד מדווח כי בקרב המאושפזים נרשמו חמישה מקרים חדשים חיוביים ל-RSV לשבוע זה ו-47 מקרים חדשים חיוביים לנגיף הקורונה.

משרד הבריאות התריע בשבוע שעבר כי במלונות המפונים חלה עלייה במחלות נשימה ובקורונה. בשבוע האחרון נרשמה עלייה של 9.1% בשיעור המאומתים לקורונה בישראל.

לצד העלייה בתחלואה, חלה ירידה בהתחסנות נגד שפעת. נתוני ההתחסנות על פי המלב"מ מראים כי נכון ל-10 בדצמבר התחסנו נגד שפעת 1,206,579 מבוטחים, 12.7%, זאת בהשוואה ל-16% אשתקד. מרבית החיסונים (47%) ניתנו לבני 65+, אך גם פה חלה ירידה של כ-8% יחסית למתחסנים בקבוצת גיל זו בתקופה המקבילה אשתקד.

נושאים קשורים:  שפעת,  חיסון לשפעת,  בתי חולים,  מחלות נשימתיות,  חדשו,  קופות חולים
תגובות