קורונה בישראל

מחקר חדש: לנגיף הקורונה יכולת נמוכה לשרוד על משטחים בקיץ הישראלי

חוקרים במכון הביולוגי בנס ציונה בדקו ומצאו כי נגיף הקורונה יתקשה לשרוד על משטחים בתנאי הקיץ בישראל ולכן אין צורך בחיטוי נרחב של המרחב הציבורי

חיטוי אוטובוס להגנה מפני התפשטות הנגיף. תל אביב. צילום: תומר נייבורג/ פלאש 90

מחקר שבוצע במכון הביולוגי בנס ציונה מצא כי יכולתו של נגיף הקורונה לשרוד על גבי משטחים פוחתת ככל שטמפרטורת הסביבה גבוהה יותר. לפיכך, הנגיף יתקשה לשרוד על משטחים בתנאי הקיץ הישראלי ולכן אין צורך בחיטוי נרחב של המרחב הציבורי. כך מדווח הבוקר (א') עידו אפרתי ב"הארץ".

על פי מחקר זה, די בשמירה על היגיינה אישית וניקיון חפצים ומשטחים שנעשה בהם שימוש תכוף, כמו מתגי מעליות וידיות של דלתות. הסיכון להידבק דרך האוויר מחלקיקי הנגיף שנמצאים על משטח נמוך ביותר ואין סכנה שיפוזרו דרך מערכות למיזוג אוויר. ממצאי המחקר הועברו לעיון המל"ל וצוות הטיפול במגיפות במשרד הבריאות ופיקוד העורף.

החוקרים בחנו את עמידות הנגיף על משטחי פלסטיק ומתכת ומצאו כי בטמפרטורת החדר (22 מעלות) הוא שורד עד ארבעה ימים. ככל שהטמפרטורה בסביבת הנגיף גבוהה יותר, מואץ קצב דעיכתו על גבי המשטח. בטמפרטורה של 40 מעלות הנגיף דעך ונעלם בתוך כשלוש שעות. ב-60 מעלות הוא נעלם מהמשטח בתוך 20 דקות. ב-70 מעלות, העיקור המלא מהנגיף היה בתוך עשר דקות.

לכן סבורים החוקרים כי בימי הקיץ החמים בישראל, נגיף הקורונה לא ישרוד על משטחים המתחממים לטמפרטורות גבוהות, כמו מעקים, חלקי מתכת ופלסטיק במכוניות ומתקני מתכת שונים. יחד עם זאת, אין החוקרים מתייחסים להיתכנות שהנגיף ימוגר בקיץ בכללותו, שכן הדבר מושפע מגורמים רבים נוספים מעבר ליכולתו לשרוד על גבי משטחים.

נושאים קשורים:  חיטוי,  מרחב ציבורי,  היגיינה,  עמידות,  קיץ,  נגיף הקורונה,  טמפרטורה,  מזג אוויר,  קורונה,  המכון הביולוגי בנס ציונה,  חדשות
תגובות